מרוץ חרמון- אילת 2014

תוואי המסלול שרובו ככולו בשטח ובדרכי 4X4 תוכנן על ידי מר אריאל יהודאי ממקימי פרוייקט "במעלה ההר לירושלים" ומר מנחם מרקוס אחד ממדריכי הטיולים היותר ידועים בארץ.

צפון- המסלול מתחיל הפעם בחניון תל-דן ויורד כ-680 ק"מ עד הכניסה המערבית של קבוץ אילות. הפעם נרד דרומה ונגיע כעבור 60 ק"מ לצידה המערבי של הכנרת בדרך נעבור את כפר סולד, שמיר לצומת גונן, עמק החולה לאורך הירדן ההררי דרך גשר אריק לכוון כפר נחום ולאורך הטיילת עד למגדל. ממגדל נמשיך מערבה אל תוך נחל ארבל ומשם נדרים לעבר גבעת סוד לכוון יבניאל ושוב מערבה לכוון מולדת ובהמשך לבריכות הדגים של קבוץ בית השיטה, משם נמשיך לאורך נחל תבור עד לגדעונה והמשך מערבה לכיוון התענכים בואך מגידו לאורך נחל קיני עד לגלעד, גבעת נילי , רגבים חציית כביש 6 לכוון דרך המוביל.

השפלה- המסלול ממשיך לאורך דרך המוביל עד מחלף קסם דרך הישוב אומץ (סיום היום ה-1), משם לאורך שביל ישראל דרך הישוב אלעד מדרימים לעבר כביש 443 , כביש 443 מזרחה לכוון מכבים רעות וממכבים רעות דרומה לאורך הטיילת לעבר כביש מספר 3 , חצייתו בסמוך למבוא חורון ממשיכים עד לשער הגיא דרך מנהרות הרכבת החדשה לירושלים, חוצים את כביש מספר 1 דרומה לעבר בית שמש , מאזור רמת בית שמש לעבר עמק האלה ומשם לאורך הגבול הישן עד לשקף ובהמשך ללהב ומזרחה על שביל ישראל לשמורת סנסנה בואך יער יתיר ובהמשך להר עמשא.

הדרום- מהר עמשא בדרך האבות דרך דרג'את ועד לתל-ערד, בהמשך לכוון מנחת ערד (סיום היום ה-2)ומשם דרומה לעבר מפעלי רותם עד כביש 25 שם פונים מערבה לעבר דימונה ובצומת רותם דרומה לכוון צומת ימין, בהמשך לכוון מעלה העקרבים ולאחר מכן דרומה עד נחל סיף, משם ממשיכים דרומה לאורך נחל ערבה עד למעלה נוח, ירידה למכתש , חציית הבקעה עד הגעה לנחל גוונים, המשך על ציר הנפט עד לנחל פארן, בפארן מערבה על ציר הפלמ"ח עד לכביש בקעת עבדה (סיום היום ה-3 ), בהמשך לבאר אורה ודרך העמק הנעלםעל ציר הנפט עד נחל רודד לעבר הכניסה המערבית לקבוץ אילות. (סיום היום ה-4)